vstromania

forumul maniacilor

Bun venit, Oaspete
Va rog sa va autentificati sau sa va inregistrati.    Ati uitat parola?

V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri.
(1 vizualizeaza) (1) Oaspete
Du-ma josPagina: 12
Topic: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri.
#4019
V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 13
De cele mai multe ori aceasta discutie am avut-o in cadru privat sau la intalniri si am constatat ca sunt unul dintre putinii care crede ca V-Stromul nu trebuie sa fie prima mobra dupa obtinerea permisului de conducere. Nu ma refer la faptul ca desi este un V2, nu este atat de violenta in ture joase si nici la faptul ca are un centru de greutate mai ridicat, ci plec de la ideea ca un incepator trebuie sa invete pe pielea lui ce inseamna motociclismul. Relatia mea cu V-Stromul se poate incadra la „dragoste la prima vedere”. Cu o luna inainte de obtinerea persmisului, mi-am dat seama ca nu fac parte din categoria celor talentati in acest sport, dar cu o dorinta mare de a invata si mai ales cu o mare emotie placuta pe masura ce se apropia ziua cand urma sa merg in poligon la scoala. Cum cele 24 de ore de practica imi erau suficiente sa iau A-ul, dar mult prea putine pentru a iesi pe strada, am inceput sa-mi caut o mobra pe care ulterior am tinut-o inca o luna in parcarea poligonului inainte de pune roata in trafic. Nu mai vazusem niciodata pana atunci un V-Strom live, dar cand am vazut pozele pe net hotararea era deja luata. Totodata am avut norocul ca in timp ce faceam scoala sa ma sui pe un TDM si mi-am dat seama este prea masiva pentru mine, care inca nu-mi creasem reflexele comenzilor.
In general consider ca V-Stromul este prea greu pentru manevrele tehnice facute la viteze mici si tocmai de asta are nevoie un proapat posesor de carnet. Centrul de greutate mai sus al Vstromului pe mine ca incepator, m-a descurajat. Este un fals senstiment de nesiguranta. Ma simteam mai in siguranta mai aproape de asfalt cum eram pe Fazer sau Virago.
Motivele pentru care eu consider ca V-Stromul nu este cea mai buna solutie pentru un incepator sunt urmatoarele :
- Incepatorul nu stie inca sa faca contravirarea. In continuare crede ca poate lua curba din ghidon. Adevarul este ca nici n-are cum sa-si dea seama de lucrul asta in poligon. Nu o data am vazut la scoala cum s-au impachetat pentru ca au bracat prea mult roata fata.. V-Stromul este prea mare pentru face contravirarea la viteze mici.
- V-Stromul este prea greoi de manevrat pe spatii mici. In Bucuresti ai nevoie de manevre de intoarcere pe stradute ingustate de faptul ca masinile sunt parcate si pe stanga si pe dreapta. Incepatorul inca nu a deprins manevrele complexe specifice acestei actiuni. Trebuie sa invete cat sa deschida gazul, cat sa faca contravirarea, cat sa apese pe scarita din interior si cat sa impinga cu genunchiul rezervorul. Asa cam apare clasica „cazatura in parcare”
- Incepatorul are tendinta ca la viteze mici sa ia picioarele de pe scarite si sa le atarne pe jos avand falsa convingere ca poate sa contrabalanseze o eventuala dezechilibrare a mobrei. Stromul la cele 230 kg este prea greu, dar care se poate tine pe loc cateva secunde doar prin apasare pe scarite, eventual daca te si ridici in picioare.
- La viteze mici si mobra inclinata, incepatorul nu stie s-o ridice din gaz. Tendinta generala este sa frananeze. A micsorat viteza, a cazut. Stromul e prea greu si trebuie tinut din gaz.
- V-Stromul devine trotineta pe masura ce cresti viteza. Incepatorul are tendinta naturala sa mearga incet, atent la comenzi, crispat si-l chinuie Stromul.

Cam atat pe repede inainte. Daca un incepator poate sa faca in poligon opturile cu scaritele pe asfalt, atunci n-are nici o problema sa inceapa pe motociclismul pe V-Strom. Eu n-am putut si nu mi-am luat ca prima mobra. Pe drum drept si in afara orasului oricine poate merge pe V-Strom
Vlad
Moderator
Raspunsuri: 562
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Farmacologie vladne@yahoo.com Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 04/02
Nu baga mana in gaz mai mult decat poate ingerul tau pazitor sa zboare
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4021
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 3
de acord cu tine vlad. eu am avut un kawa gpx de 400 cu care am facut vreo 30 000, dupa care am trecut la strom. cu toate ca aveam ceva experienta, cand m-am urcat pe strom lucrurile erau total diferite, parca trecusem de la o masina sport la hummer.
mugur
Gold Boarder
Raspunsuri: 222
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4022
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni  
Vlad a scris:
...plec de la ideea ca un incepator trebuie sa invete pe pielea lui ce inseamna motociclismul....

4/5 trante, 2 semnale rupte, in rest toate bune.
deci da, la mine prima mobra a fost stroama, ce-i drept, cu ABS.

nu regret deloc alegerea, nu cred ca puteam face o alegere mai buna ca incepator.

sincer, chiar am invatat o gramada pe stroama.
e drept, uneori cu o doza mai mare de inconstienta.
alteori facand cunostinta cu pamantu', ca noroc, viteza era mica si nu au prea fost urmari.

daca vrei o mobra care sa poata si un pic de off, sa poti sa o si incarci cu bagaje si pasager, sa aiba si ABS, nu ai foarte multe optiuni.
e clar ca nu-s eu nici un pui de rossi, dar alegerea pe care am facut-o la cumpararea stroamei a fost cea mai buna alegere posibila in cazul meu.

nu am nici o problema sa recomand mobra asta unui incepator, numai sa nu fie sub 175cm inaltime, ca atunci poa' sa uite.
de preferat sa aibe si oleaca mai mult de 70 de kile.
ca de', o mai dai pe jos si iti tre oleaca de grasime sa o ridici
R600

Ultima editare: 25/06/2012 13:44 de .
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4023
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 14
ok.atunci sa ramina pe veci si opinia mea inscrisa in paginele acestui site :
daca ma iau dupa argumentele voastre eu n-ar trebui sau n-as putea sa calaresc un vstrom ,eu zic ca sa va fie rusine pentru ca vreti sa-mi luati aceasta bucurie
n-am 1,75 cm inaltime, n-am 70 de kg greutate, n-am muschii in topcase, nu cred ca pot sa fac jaloanele din poligon cu scarilele pe jos nici macar acum dupa 4ani si ceva de calarit vaca asta,nu mai sint nici tinar,am sarit de juma de veac,si n-am nici toate tiglele pe casa...
eu ce sa fac sa ma dau cu bicicleta ?eventual sa aiba si roti ajutatoare ...
Daca ai dorinta,daca ai vointa si daca ai putinta poti incepe pe orice fel de motocicleta.totul e s-o iei usurel,sa inveti abecedarul mersului pe mobra,sa nu sari la fraze cind nu stii care e subiectul si predicatul.
Mersul pe motocicleta are un farmec aparte o betie a simturilor care te fura si te pacaleste cind nici nu te gindesti,reversul e riscul ,riscul de accidente,riscul de a muri din vina ta sau a altuia,riscul ca poti aduce necazuri familiei tale.
Eu zic ca mai important decit toate lucrurile un proaspat posesor de permis catA ar trebui sa cunoasca intii riscurile la care se expune,apoi cam ce doreste sa faca cu motocicleta,dupa aceea isi alege din categoria respectiva o mobra care sa indeplineasca cit mai multe lucruri din cerintele sale.Orice motocicleta poate fi condusa de un incepator,nu exista una perfecta si unanim recomadata de specialisti,oricare mobra are niste avantaje si dezavantaje in exploatare,cu unele te impaci mai bine cu altele nu,unele le poti calari usor altele mai greu,depinde si de talentele pilotului,mai devreme sau mai tirziu toti dam cu ele de pamint.
Parerea mea e ca o mobra ar trebui sa-ti satisfaca niste mofturi ,niste capricii care sa se inbine cu filozofia ta despre motociclism ,acest obiect ar avea ca principal scop sa te incinte ,sa te bucure la fiecare plimbare mai scurta sau mai lunga pe care o faci singur sau cu un grup de prieteni .
jhon-n
Gold Boarder
Raspunsuri: 287
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 03/02
sint un vstromaniac barbos si chelios
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4024
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 13
jhon-n a scris:
ok.atunci sa ramina pe veci si opinia mea inscrisa in paginele acestui site :
daca ma iau dupa argumentele voastre eu n-ar trebui sau n-as putea sa calaresc un vstrom ,eu zic ca sa va fie rusine pentru ca vreti sa-mi luati aceasta bucurie
n-am 1,75 cm inaltime, n-am 70 de kg greutate, n-am muschii in topcase, nu cred ca pot sa fac jaloanele din poligon cu scarilele pe jos nici macar acum dupa 4ani si ceva de calarit vaca asta,nu mai sint nici tinar,am sarit de juma de veac,si n-am nici toate tiglele pe casa...
eu ce sa fac sa ma dau cu bicicleta ?eventual sa aiba si roti ajutatoare ...


Jhonny, da-mi voie sa fiu avocatul diavolului si sa te contrazic, prieteneste evident
Tu nu ai 1.75 si nici 70 kg, dar ti-ai coborat mobra din oase. De ce? Raspunsul il stiu, dar il spun si celor care nu ne cunosc. Pentru ca nu ajungeai cu toata talpa pe asfalt? Acum revin tot cu o intrebare? De ce vroiai sa pui toata talpa pe asfalt? Fiind un dialog virtual cu tine, raspund tot eu: pentru ca aveai falsa impresia ca o poti tine in echilibru. Acum cand ai capatat experienta realizezi ca mobra se poate tine in echilibru pe loc, la semafor chiar si pe varfuri. Dar un incepator nu poate face lucrul asta si de aceea cred ca are dreptate Florin (R600) privind inaltimea si greutatea. In ceea ce priveste muschii...lasa-o balta. La ce fibra ai pe tine la 50 de ani, ridici mobra de jos de doua ori mai repede ca mine.
Am vazut pe youtube un clip cu un tip care nu cred ca avea 1.65 si calarea un R1200GS. Se urca pe el dupa ce dedea gaz usor mobrei, facea un willie de toata frumusetea cu mastodontul ala si cobora de pe ea chiar inainte de a o opri complet. Deci se pot face o gramada de lucruri indiferent de inaltime sau greutate, dar aici e vorba de incepatori.

jhon-n a scris:

Daca ai dorinta,daca ai vointa si daca ai putinta poti incepe pe orice fel de motocicleta.totul e s-o iei usurel,sa inveti abecedarul mersului pe mobra,sa nu sari la fraze cind nu stii care e subiectul si predicatul.
Mersul pe motocicleta are un farmec aparte o betie a simturilor care te fura si te pacaleste cind nici nu te gindesti,reversul e riscul ,riscul de accidente,riscul de a muri din vina ta sau a altuia,riscul ca poti aduce necazuri familiei tale.
Eu zic ca mai important decit toate lucrurile un proaspat posesor de permis catA ar trebui sa cunoasca intii riscurile la care se expune,apoi cam ce doreste sa faca cu motocicleta,dupa aceea isi alege din categoria respectiva o mobra care sa indeplineasca cit mai multe lucruri din cerintele sale.Orice motocicleta poate fi condusa de un incepator,nu exista una perfecta si unanim recomadata de specialisti,oricare mobra are niste avantaje si dezavantaje in exploatare,cu unele te impaci mai bine cu altele nu,unele le poti calari usor altele mai greu,depinde si de talentele pilotului,mai devreme sau mai tirziu toti dam cu ele de pamint.
Parerea mea e ca o mobra ar trebui sa-ti satisfaca niste mofturi ,niste capricii care sa se inbine cu filozofia ta despre motociclism ,acest obiect ar avea ca principal scop sa te incinte ,sa te bucure la fiecare plimbare mai scurta sau mai lunga pe care o faci singur sau cu un grup de prieteni .


Perfect corect si adevarat. Eu in calitate de pseudoincepator vreau sa duc mobra asta catre limite. Doar dpdv al tehnicii de pilotaj si nu al vitezei, evident (130-140 km/h este viteza mea maxima si punct). Vreau sa stiu pana unde pot impinge Stroama. Motivul: nu vreau sa fiu luat prin surprindere de un moment nefericit si sa nu stiu cum sa reactionez. In motociclism instinctul de conservare din pacate este echivalent cu o cazatura: la viteza mica pe curba, daca franezei ca te-ai speriat de un obstacol (masina, caine, pieton) ai cazut. Trebuie indreptata mobra din gaz. Pe curbe la viteza mare, daca te-ai urcat pe frane ca ti-a aparut un obstacol, ai indreptat mobra si daca nu ai ABS de ultima generatie, indreptarea mobrei te arunca in exterior. Deci franarea se face usor, mobra se indreapta si poti evita obstacolul. Pe curbe la viteza mare, daca blochezi spatele ca te-ai speriat tot de un obstacol, faci un high-side de toata frumusetea. Instinctul iti spune dai drumul la frane ceea ce e o greseala pentru ca roata prinde aderenta la un moment dat si nu doar simti ca zbori, ci chiar se intampla. Trebuie sa tii frana apasata rugandu-te sa te opresti pe roti sau eventual sa aluneci prin low-side.
Dar astea sunt tehnici pe care un incepator nu le stie. De aceea trebuie sa caste gura la unii care sunt mai experimentati, sa citeasca, sa vizioneze materiale video si sa....mearga la curs
Vlad
Moderator
Raspunsuri: 562
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Farmacologie vladne@yahoo.com Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 04/02
Nu baga mana in gaz mai mult decat poate ingerul tau pazitor sa zboare
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4025
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 0
Probabil ca initiatorul topicului are dreptate, eu sunt un incepator la care prima moto a fost V-stromul (este inca), nu am condus niciodata altceva cu exceptia 125-ului din scoala, vreo 10 ore. Am facut alegerea constient, dupa multa chibzuinta si nu cred ca am gresit, in conditiile in care:

- am 1,79m / 85kg / 48 de ani, posesor de B de 30 de ani, sanatos si cu reflexe normale;
- nu prea conduc mobra prin oras ci mai mult pe drumuri dinafara potrivite, evit cat pot aglomeratia, ma tin departe de masini;
- dupa 6 luni de motociclism am facut 4000km fara cazaturi, am capatat ceva incredere totusi incerc sa ma supraveghez si sa iau virajele cat mai corect.
- am avut ceva satisfactii dar inteleg ca abia am zgariat coaja motociclismului devreme ce cel mai lung drum facut a fost de 300km.

Sunt perfect de acord ca V-stromul este greu de manevrat pe spatii mici, la cateva zile dupa ce l-am luat am incercat sa fac din nou poligonul, nu am reusit nici macar jaloanele din prima, in conditiile in care cu 125-ul le faceam in viteza cu o mana, ca tot poligonul de altfel. Mi-au trebuit vreo 20 minute de antrenament ca sa vad cum se fac 8-urile, dar in final am constatat ca se poate, cu o tehnica adaptata motorulu mult mai greui. Una peste alta, sper sa fi trecut peste perioada critica de acomodare si sa apuc sa ajung sa ma plictisesc de mers prea mult pe motorul asta.
Shade
Junior Boarder
Raspunsuri: 27
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4026
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 0
nu stiu cat de mult ajuta aceasta discutie un incepator care s-a "indragostit" de stroama....insa cu siguranta sunt mobre care iarta mai multe greseli decat v-stromul exact din motivele enumerate de Vlad + cei 67 de cai care se pot dovedi cam multi pentru un incepator.
Evident atata timp cat ai capul pe umeri si iei totul cu moderatie poate fi mobra ideala a.i. sa nu trebuiasca sa o schimbi dupa primul an.
Eu unul am inceput cu un 650GS care avea pe langa greutatea mult mai mica o ciclistica de invidiat(centrul de greutate fiind mult mai jos si greutatea distribuita ceva mai bine), 50 caluti + ABS desigur. In momentul in care am trecut pe V-strom am testat varianta fara ABS avand neplacuta surpriza sa franez intr-o curba S(asa cum franam cu GS-ul fara sa-mi intre ABS-ul) moment in care mi-a fugit spatele, reusind s-o redresez doar din instinct si probabil ceva experienta.....
Evident nu este momentul sa precizez avantajele V-stromului......
sivi_me
Senior Boarder
Raspunsuri: 45
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Ultima editare: 02/05/2012 22:43 de sivi_me.
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4027
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 14
Vlade tu vezi lucrurile cam cum ar trebui sa decurga etapele in evolutia unui motociclist,dar in viata reala se sare peste etape,nu multe persoane au timp sau resurse financiare s-o faca,sau chiar sa cunoasca aceste etape.
Unuia care isi cumpara pentru prima data o motociclita si ma va intreba care e mai buna pentru inceput ii voi rapunde ca oricare mobra e buna atit timp cit e constient de riscurile la care se expune si ca mersul cu mobra se invata pas cu pas si-n decursul unei perioade de timp sau chiar toata viata,atfel mai bine sa nu se urce pe mobra.
Cind am cumparat stromul nici o clipa nu mi-am pus problema daca am sa fiu in stare s-o pilotez,ci cit de greu imi v-a fi,cit timp imi v-a lua sa ma obisnuiesc cu utilajul asta,primele 5 luni am mers singur pe drumuri judetene si abordam diferite scheme si manevre imaginare sa vad cit de usor pot stapini vehiculul,cit de usor raspunde la diferite comenzi si manevre pe care le incercam,binenteles ca teama am avut tot timpul dar asta n-a fost un motiv suficient de puternic sa ma opreasca.La fel as fi procedat cu indiferent ce mobra as fi luat,sau chiar si acum daca dau de bani imi cumpar si o hayabusa sa-mi satisfac alte nebunii eu voi repeta etapele de invatare la fel. Aveam mobra asta cumparata inainte de a obtine permisul cat A.
Mobra am coborit-o nu pentru mine ca eu ma descurcam cu ea, ci pentru siguranta nevestei ,sa nu faca ea buba,sa pot sa stapinesc mai bine fieratania atunci cind o aveam ca pasagera si opream pentru diverse situatii...ca saraca nu are nici o vina ca mintea mea e plecata cu sorcova si ca eu vreau mobra.( acum vreau sa le schimb la loc )
Ce spui de cursurile de perfectionare sint perfect adevarate dar nu sint obligatorii,te ajuta ulterior enorm dar nu insemna ca daca le faci te scapa de belele in totalitate,foarte importanta mi se pare a fi conducerea preventiva,un simt de anticipare al diverselor situatii ( asta se capata cu timpul si dupa multi km de mers),reflexele si instinctele se formeaza in timp si exersind mereu,instinctul de conservare e foarte puternic si nu intodeauna te face sa iei cele mai bune masuri,iar panica te poate ucide.asa ca recomand tuturor care pot, sa urmeze aceste cursuri ,sint foarte utile mai ales celor care n-au practica mersului intr-un trafic aglomerat macar la volanul unei masini.
Tu crezi ca daca eu voi face cursurile alea ma v-a ajuta sa tocesc scaritele de asfalt ? n-am talent pentru asa ceva...sint sigur ca teama de a cadea va fi tot acolo in creier,aceasta teama se v-a diminua cu timpul,progrese fac de la un drum la altul,oricum nu-mi fac un scop in viata pentru acest motiv,pentru mine mersul cu mobra inseamna altceva.
jhon-n
Gold Boarder
Raspunsuri: 287
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 03/02
sint un vstromaniac barbos si chelios
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4032
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 13
Hi, hi, e tare dialogul asta. Desi am avut acesta discutie si ieri cand ne-am intalnit la Arc, iti raspund si pe forum.
In asamblu iti dau dreptate in tot ce ai scris, dar sunt unele afirmatii in care imi confirmi ca Stromul nu este o mobra pentru incepatori. Iata ca te citez:

jhon-n a scris:

Cind am cumparat stromul nici o clipa nu mi-am pus problema daca am sa fiu in stare s-o pilotez,ci cit de greu imi v-a fi,cit timp imi v-a lua sa ma obisnuiesc cu utilajul asta,primele 5 luni am mers singur pe drumuri judetene si abordam diferite scheme si manevre imaginare sa vad cit de usor pot stapini vehiculul,cit de usor raspunde la diferite comenzi si manevre pe care le incercam,binenteles ca teama am avut tot timpul dar asta n-a fost un motiv suficient de puternic sa ma opreasca.

Ti-au trebuit 5 luni sa-i inveti, greutate, manevrabilitate, reactivitate. Nu suna a mobra pentru incepator

jhon-n a scris:

La fel as fi procedat cu indiferent ce mobra as fi luat,sau chiar si acum daca dau de bani imi cumpar si o hayabusa sa-mi satisfac alte nebunii eu voi repeta etapele de invatare la fel.

Nu cred si-ti spun si de ce. Nu ti-ar fi trebuit atat timp sa te inveti pe un Marauder de 250, GS500 sau un Fazer 600. Eu pe astea le-am pilotat in primele saptamani de carnet, fara probleme, dar cand am trecut pe Strom, s-a schimbat total. Vorba lui Mugur, parca am trecut pe Hummer. Asta la inceput pentru ca dupa curs, Hummerul s-a transformat in trotineta

jhon-n a scris:

Mobra am coborit-o nu pentru mine ca eu ma descurcam cu ea, ci pentru siguranta nevestei ,sa nu faca ea buba,sa pot sa stapinesc mai bine fieratania atunci cind o aveam ca pasagera si opream pentru diverse situatii...ca saraca nu are nici o vina ca mintea mea e plecata cu sorcova si ca eu vreau mobra.( acum vreau sa le schimb la loc )

Facem pariu ca dupa ce-ti schimbi oasele, n-o sa mai ai probleme cu echilibrul ei cand se urca sau coboara Flori de pe mobra? De ce? Pentru ca ai capat experienta, stii care este punctul ei de echilibru, cat s-o inclini intre picioare fara a pica pe o parte. Nu suna a mobra de incepator

jhon-n a scris:

Ce spui de cursurile de perfectionare sint perfect adevarate dar nu sint obligatorii,te ajuta ulterior enorm dar nu insemna ca daca le faci te scapa de belele in totalitate,foarte importanta mi se pare a fi conducerea preventiva,un simt de anticipare al diverselor situatii ( asta se capata cu timpul si dupa multi km de mers),reflexele si instinctele se formeaza in timp si exersind mereu,instinctul de conservare e foarte puternic si nu intodeauna te face sa iei cele mai bune masuri,iar panica te poate ucide.asa ca recomand tuturor care pot, sa urmeze aceste cursuri ,sint foarte utile mai ales celor care n-au practica mersului intr-un trafic aglomerat macar la volanul unei masini.
Tu crezi ca daca eu voi face cursurile alea ma v-a ajuta sa tocesc scaritele de asfalt ? n-am talent pentru asa ceva...sint sigur ca teama de a cadea va fi tot acolo in creier,aceasta teama se v-a diminua cu timpul,progrese fac de la un drum la altul,oricum nu-mi fac un scop in viata pentru acest motiv,pentru mine mersul cu mobra inseamna altceva.

Din punctul meu de vedere, Ionica ar trebui sa fie obligatorii. Peste tot in lumea civlizata si responsabila, dupa ce-ti iei carnetul moto, te indrepti spre unul din cursurile adaptate scopului de utilizare a mobrei: vrei sa te dai race, te duci pe circuit si te invata cum sa faci hanging off -ul (adica cum si cat sa scoti curul de pe sa si cum sa pui genunchiul pe jos), cum sa inveti trasele corecte, in ce parte a curbei sa deschizi gazul etc. Vrei cross-enduro, te duci sa te invete care iti este pozitia corecta in scarite, cum sa-i dai gaz la obstacol, cum sa sari si cum sa aterizezi. Vrei sa faci touring, te duci sa te invete cum sa-ti stea cucoana pe mobra, cum sa se aplece o data cu tine si sa nu-ti traga de mobra, cum se urca si cum se cobora de pe mobra.
Pentru mine cursul ala a fost momentul in care am realizat doua lucruri:
- ce tare este V-Stromul
- cat de mult m-a iubit Dumnezeu pana atunci si n-am mierlit-o.
Chiar in prima sedinta ni s-a explicat ca pentru incalzirea pneurilor fiecare dintre noi trebuie sa faca doua ture in pozitie normala, doua ture cu o singura mana si doua ture in scarite. In secunda doi m-am facut alb la fata. Cum dracu sa bag dihania mea pe pista aia mica, si sa merg doua ture cu singura mana? Dupa 10 sedinte puteam sa stau pe sa lateral, picior peste picior fumand o tigara (am flip-up) si sa iau si curbele in ac de par cu o singura mana. Niciodata nu voi face chestia asta in trafic, dar mi-am dat seama de ciclistica V-Stromului, manevrabilitatea ei si nu in ultimul rand increderea capatata in propria persoana.
Repeti de zeci de ori franarea de urgenta la punct fix. Iti obisnuieti creierul sa nu intre in panica, inveti sa apreciezi distanta de franare, inveti care este punctul in care ti se blocheaza pneurile, inveti sa nu tragi ambreiajul cand franezei (incepatorii fac asta) si sa profiti de frana de motor. Oricand poate sa-ti intoarca un dobitoc in fata. Repetand manevra de atetea ori, apreciezi instant daca ai sansa sa opresti inainte de impact. Daca nu, apelezi la manevra de franare cu evitare pe care si pe asta o repeti tot de zeci de ori.
Inveti si repeti franarea de urgenta in curba cu mobra inclinata, inveti ranarea de urgenta cu evitare pe curba cu mobra inclinata. N-am inteles nicioadata de ce esti atat de incapatanat si nu vrei sa mergi la aceste ore de perfectionare. Oricat de precaut sau cu toate tiglele pe casa esti, stii bine ca neprevazutul de pandeste la fiecare curba.
jhon-n a scris:

Vlade tu vezi lucrurile cam cum ar trebui sa decurga etapele in evolutia unui motociclist,dar in viata reala se sare peste etape,nu multe persoane au timp sau resurse financiare s-o faca,sau chiar sa cunoasca aceste etape.

Nu, aici nu sunt de acord cu tine. Cand ai semnat pentru carnetul moto este posibil sa-ti fi semnat si condamnarea la moarte. Motociclismul este un sport sau un moft scump. Nu ai resurse financiare pentru frane bune, pneuri bune, costum bun, casca buna si pregatire buna, mai bine te orientezi catre altceva. Nu poti face rabat de la calitate tehinica, teoretica sau practica pentru ca iti poti pierde viata sau sanatatea si sunt si alte persoane care depind de tine, material si/sau moral.
Gata, mi-am incheiat pledoaria. Scuzati!
Vlad
Moderator
Raspunsuri: 562
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Farmacologie vladne@yahoo.com Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 04/02
Nu baga mana in gaz mai mult decat poate ingerul tau pazitor sa zboare
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4036
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 14
Vlade dialogul dintre noi pe aceasta tema v-a continua cu-n JACK in fata si nu aici.
Astept parerile altor stromisti care au mai multa experienta ca noi ,al celor care efectiv au schimbat mai multe motoare ,care s-au dat destul timp cu ele incit sa poata face o comparatie mai clara,mai pe indelete.
jhon-n
Gold Boarder
Raspunsuri: 287
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 03/02
sint un vstromaniac barbos si chelios
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4045
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni  
Probabil va plictisiti la lucru, iar se pare ca nici eu n-am ce face de citesc tot ce scrieti voi.

In primul rand - Vstromul, NU e mobra.
Pentru cei ce nu stiau, Mobra vine de la : MO-BRA - adica motoare Brasov
Deci, Vstrom, nu e din Brasov.
Deci Brasov nu e in Japonia.
Deci Janponia NU e incepator.

Atat.

(jur ca ma las de baut odata si-o data)
ride2esc

Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4050
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 2
Citesc cu placere parerile veteranilor pe Vstrom cu privire la acest subiect. Cred ca Vstromul este o motocicleta foarte potrivita pentru incepatori, in mod special datorita faptul ca este foarte echilibrata si "neutra" din punct de vedere al stilului de condus. Nu te imbie sa-i 200 sau sa pui genuchiul jos si nu te lasa in scaritze pe forestiere...cel putin nu la inceput . Te invata sa stai corect in sa si sa te apleci cum trebuie in curbe.
Daca as fi avut cunostintele pe care le am acum despre Vstrom, probabil ca Tantza mi-ar fi fost a doua amanta. Senzatii tari pentru incepatori? Mobra cu roata de 21, crampoane si ploaie torentiala...scurta descriere a primilor 20 de km facuti pe motocicleta de mine!
Cele bune
Codrut
Expert Boarder
Raspunsuri: 107
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4066
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 0
Si eu subscriu parerii lui Vlad. Nu cred ca VStrom-ul e potrivita pentru incepatori. Sau... ca sa fiu mai specific, pentru majoritatea incepatorilor nu e potrivta.

Da, este docila, manevrabila odata ce ai plecat de pe loc, iti iarta multe greseli, e prietenaosa, e buna de drumuri lungi, are loc de bagaje, e spatioasa si multe altele. Stim cu totii de ce ne place motorul asta. Insa VStrom-ul nu este o motocicleta usoara. Iar asta, asa cum spunea si Vlad este f important al inceput.

Prima mea motocicleta a fost un SV650. Aceeasi inima ca si a DL-ului ba chiar mai zvapaiata la 72cp. Nu o consider nici pe aceea o motocicleta chiar potrivita pentru incepatori insa cu toate astea, daca ma gandesc la greutate si manvrabilitate, o consider MAI potrivita decat VStrom-ul.
Eu am mers mai mult de 2 ani pe acea motocicleta si apoi, cand am trecut pe VStrom tot mi s-a parut o schimbare majora.

Desigur, cu pasiune si vointa poti face multe. Deci un incepator se poate descurca si pe VStrom. Intrebarea este, daca ii va fi mai usor decat daca ar fi inceput pe ceva mai mic. Eu zic ca nu.
Anjin
Expert Boarder
Raspunsuri: 107
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4067
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 0
fiecare cu părerea lui.
eu nu recomand începătorilor motorete cu accelerație exploziva sau cu manevrabilitate defectuoasa . daca V-stromul se incadreaza in criteriile mele atunci probabil nu este recomandata incepatorilor.
v-stromul de 1000 nu m-a surprins prin acceleratie , frana e destul de bleaga + masa mare a motocicletei face ca franarea sa nu te puna in cap decat daca franezi ca berbecu'. iar la capitolul manevrabiltate pune probleme doar in anumite cazuri . eu sunt mic de statura si intradevar imi este ceva mai greu s-o manevrez in spatii inguste fata de fostul meu Hornet dar pot sa zic ca am intors vaca in unele locuri mult mai usor decat Hornet-ul.
intorcandu-ma la acceleratia exploziva, sunt statistici care spun destul de clar ca multi posesori de motorete supersport ajung in situatii naspa pentru ca motocicleta ii surprinde cu acceleratii explozive.
daca v-ati dat cu R1 sau alta vitezana nervoasa de exemplu stiti despre ce este vorba. pana la o anumita turatie motoreta se comporta normal dupa care pur si simplu înnebunește. zici ca esti lansat dintr-un tun . la Hornet de la 8 la 10k ture era ceva fenomenal . rupea ! . pana la turatia aia nu te avertiza in nici un fel de ce urmeaza . trebuia sa te tii bine de coarne ca efectiv ti se intindeau mâinile . la V-strom n-am vazut asa ceva . cel putin al meu mi s-a parut foarte liniar fara sa ma bruscheze.

deci nu vad de ce un incepator echilibrat n-ar lua un V-strom si ar lua un CB 500. trebuie sa ne gandim ca n-avem buzunarele asa largi ca nemtii sa incepem cu ceva mai mic,,,si dupa aia sa tot creștem cu cate 100cc pe an. de un cb500 te plictisesti dupa 4-5k km si ce faci ...iar vanzari..cautari motoreta
pana la urma totul tine de caracterul omului. daca esti forjator incepator poti sa iti iei orice ca risti s-o dai de pamant. daca esti cu bun simt si-ti vezi de lungul nasului inveti si pe R1 . accidente se întâmpla ca de aia sunt accidente dar mai tine si de noi sa nu ne punem in anumite situatii neplacute.
sergiu_q
Gold Boarder
Raspunsuri: 193
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4068
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 13
Se aduna parerile pro/con si asta e foarte bine pentru un viitor incepator care va avea mai multe informatii inainte de a opta pentru V-Strom. Sunt in acord perfect cu cei care afirma ca esential este caracterul omului. Un incepator echilibrat poate avea ca prima motocicleta oricare din modelele existente, dar eu ma refeream la gabaritul mare, prea impunator pentru un un proaspat posesor de A. Bineinteles ca exista si exceptii. Personal am vazut copii de 18-20 de ani care dupa 3-4 ore de scoala puteau merge fara emotii sa-si sustina examenul pentru carnet.

sergiu_q a scris:
fiecare cu părerea lui.
eu nu recomand începătorilor motorete cu accelerație exploziva sau cu manevrabilitate defectuoasa . daca V-stromul se incadreaza in criteriile mele atunci probabil nu este recomandata incepatorilor.
v-stromul de 1000 nu m-a surprins prin acceleratie , frana e destul de bleaga + masa mare a motocicletei face ca franarea sa nu te puna in cap decat daca franezi ca berbecu'. iar la capitolul manevrabiltate pune probleme doar in anumite cazuri . eu sunt mic de statura si intradevar imi este ceva mai greu s-o manevrez in spatii inguste fata de fostul meu Hornet dar pot sa zic ca am intors vaca in unele locuri mult mai usor decat Hornet-ul.
intorcandu-ma la acceleratia exploziva, sunt statistici care spun destul de clar ca multi posesori de motorete supersport ajung in situatii naspa pentru ca motocicleta ii surprinde cu acceleratii explozive.
daca v-ati dat cu R1 sau alta vitezana nervoasa de exemplu stiti despre ce este vorba. pana la o anumita turatie motoreta se comporta normal dupa care pur si simplu înnebunește. zici ca esti lansat dintr-un tun . la Hornet de la 8 la 10k ture era ceva fenomenal . rupea ! . pana la turatia aia nu te avertiza in nici un fel de ce urmeaza . trebuia sa te tii bine de coarne ca efectiv ti se intindeau mâinile . la V-strom n-am vazut asa ceva . cel putin al meu mi s-a parut foarte liniar fara sa ma bruscheze.

deci nu vad de ce un incepator echilibrat n-ar lua un V-strom si ar lua un CB 500. trebuie sa ne gandim ca n-avem buzunarele asa largi ca nemtii sa incepem cu ceva mai mic,,,si dupa aia sa tot creștem cu cate 100cc pe an. de un cb500 te plictisesti dupa 4-5k km si ce faci ...iar vanzari..cautari motoreta
pana la urma totul tine de caracterul omului. daca esti forjator incepator poti sa iti iei orice ca risti s-o dai de pamant. daca esti cu bun simt si-ti vezi de lungul nasului inveti si pe R1 . accidente se întâmpla ca de aia sunt accidente dar mai tine si de noi sa nu ne punem in anumite situatii neplacute.


Sergiu, V-Stomul este din alt film. Si eu am avut ca prima mobra un Fazer FZS600. Pana in 8000 de ture era mielusel, dar dupa 8000...racheta. L-am tinut cam un an si schimbam vitezele in rosu. Cand am trecut pe V-Strom, trageam de gaz ca sa simt aceeasi senzatie, dar nu se mai putea. M-am readaptat la alta categorie. Cea de a doua mobra pe care o am este un chiopparel, Virago 535 care este o fiara. Nici nu discuta cu Stromul la o linuta. Desi are 46 CP, iti livreaza toate puterea foarte repede si daca nu esti atent, nici nu stii cum ai ajuns pe asfalt.
Parerea mea este ca V-Stromul iti poate conferii placere doar dupa ce ai invatat cat de cat tehnica motociclismului si ea se poate deprinde mai bine pe o mobra mai mica. O data ce incepi sa evoluezi, se elimina si neajunsul legat de inaltimea motociclistului. Igi, de exemplu, sta pe varfuri la semafoare, dar zboara pe curbe sau pe off-road. La 230 kg cat are V-Stromul, daca se inclina peste un anumit unghi, poti sa ai 2m si 100 kg, ca tot nu ai cum s-o tii sa nu pice.
Vlad
Moderator
Raspunsuri: 562
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Farmacologie vladne@yahoo.com Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 04/02
Nu baga mana in gaz mai mult decat poate ingerul tau pazitor sa zboare
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4069
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 0
Vlad a scris:

Parerea mea este ca V-Stromul iti poate conferii placere doar dupa ce ai invatat cat de cat tehnica motociclismului si ea se poate deprinde mai bine pe o mobra mai mica. O data ce incepi sa evoluezi, se elimina si neajunsul legat de inaltimea motociclistului. Igi, de exemplu, sta pe varfuri la semafoare, dar zboara pe curbe sau pe off-road. La 230 kg cat are V-Stromul, daca se inclina peste un anumit unghi, poti sa ai 2m si 100 kg, ca tot nu ai cum s-o tii sa nu pice.


da, cred ca avem cu totii dreptate
si eu stau pe varfuri dar inca nu zbor pe offroad . de fapt nici nu am experienta offroad . poate nu vad problema atat de tragic intrucat mie personal mi se pare destul de usor de controlat , dar pentru un incepator lucrurile stau putin mai altfel
am un coleg care saptamana asta da examenul si o sa fac un test pe el. a lauta deja sala iar daca ia si poligonul ii dau motoreta mea si merg pasager cu el prin poligon pe undeva sa vad reactiile unui incepator. daca fac testul asta va zic si concluziile
sper sa nu mi-o ciobeasca )
sergiu_q
Gold Boarder
Raspunsuri: 193
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4070
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 2
sergiu_q wrote:
... si o sa fac un test pe el. a lauta deja sala iar daca ia si poligonul ii dau motoreta mea si merg pasager cu el prin poligon pe undeva sa vad reactiile unui incepator. daca fac testul asta va zic si concluziile
sper sa nu mi-o ciobeasca )[/quote]

mare grija cu prietenul tau incepator, mersul cu pasager necesita ceva antrenament si experienta, indiferent de mobra pe care o folosesti. lasa-l singur daca vrei un test real, are mai mult sanse sa o tranteasca cu tine in spate decat fara tine

br/cl
Codrut
Expert Boarder
Raspunsuri: 107
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4071
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 1
E greu de controlat V-Stromul si fara pasager la inceput, fa asta doar daca vrei sa-l sperii pe prietenul tau si sa-l pui sa plateasca stricaciunile.
marcone
Gold Boarder
Raspunsuri: 201
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4072
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 13
Codrut a scris:
sergiu_q wrote:
... si o sa fac un test pe el. a lauta deja sala iar daca ia si poligonul ii dau motoreta mea si merg pasager cu el prin poligon pe undeva sa vad reactiile unui incepator. daca fac testul asta va zic si concluziile
sper sa nu mi-o ciobeasca )


mare grija cu prietenul tau incepator, mersul cu pasager necesita ceva antrenament si experienta, indiferent de mobra pe care o folosesti. lasa-l singur daca vrei un test real, are mai mult sanse sa o tranteasca cu tine in spate decat fara tine

br/cl[/quote]

Total de acord cu Codrut! Lasa-l singur pe mobra. Singur sa fie inca multi km dupa ce-si ia motor. Si asa am o strangere de inima ca s-ar putea sa citim ca iti cauti pe aici scarite, schimbator de viteza sau oglinzi. Am vazut ca stai prin Dristor (multi vstromaniaci sunt din Balta Alba). Daca-l duci in Ilioara, mare lucru n-are ce face. Poate sa dea cateva ture de poligon, ca nu-l prea vad sa intre in opturi din prima cu namila. Daca-l lasi sa se plimbe in afara poligonului, grija mare cu craterele din beton. O sa-i fac mobra in maini ca dracu. Si inca un mic sfat in cazul asta: daca mobra incepe sa-i danseze ca a prins cu roata fata o groapa, un crater, o piatra mai mare sau un sant, las-o sa faca ce vrea. Invata-l sa nu se crispeze pe ghidon si sa incerce s-o controleze. Vstroama se redreseaza al dracului de bine, daca are suficienta viteza
Vlad
Moderator
Raspunsuri: 562
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Gen: Masculin Farmacologie vladne@yahoo.com Resedinta: Bucuresti Zi de nastere: 04/02
Nu baga mana in gaz mai mult decat poate ingerul tau pazitor sa zboare
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
#4073
Re: V-Strom ca prima mobra pentru incepatori!? Pareri. acum 5 ani, 11 luni Karma: 0
mai bine il duc direct pe poligonul de cross-enduro de la glina si am terminat smecheria. il las sa mearga pe drum de tara drept. daca nu o scapa pe acolo probabil se va decurca si pe strada.
oricum ideea testului este sa vad cum se descurca la viteze mici. ma gandesc ca in cel mai rau caz o poate scapa de pe loc. ca nu prea am bani de reparatii )

stau in Grigorescu de vreun an . Am stat in Dristor pana anul trecut
sergiu_q
Gold Boarder
Raspunsuri: 193
graphgraph
Utilizator absent Apasati aici pentru a vedea profilul utilizatorului
Administratorul a interzis oaspetilor sa publice.
 
Du-ma susPagina: 12
Moderatori: D3LeiCuie, Vlad, Vrajitoru
Latest Message: 4 days, 21 hours ago
  • admin : Multumesc
  • admin : ok! :)
  • griba : Perfect! ;))
  • griba : ;))
  • griba : Imi cer scuze, acum am refresh pagina si este... super!
  • admin : Am modificat, da e la fel..
  • griba : :))
  • griba : Am trimit logo - verifica email.
  • griba : Logo care eu am va trimit este MAI BINE!
  • griba : Nu!
  • admin : griba - happy now? :)
  • griba : Mersi anticipate pentru schimbare! :))
  • griba : Nu pot trimi linkul aici pe forum! In mesaj el este detoriat. :(
  • griba : «link» - content/uploads/2017/07/vstromania - logo.jpg
  • griba : Aici este linkul direct spre logo: «link» - content/uploads/2017/07/vstromania - logo.jpg
  • griba : Am folosesc aceasta logo in poveste meu din calatori in Romania deoarece ea exist pe blogul meu... :)
  • griba : Am deja trimit e - mail cu logo.
  • griba : Am gasit VSTROMANIA logo cu dimensiune 407x77.
  • griba : Salut @ride2sec!
  • admin : pe ride2esc [@] vstrom.ro
  • admin : daca il are cineva..sa il trimita
  • admin : Nu il mai am :D
  • admin : Salut Griba.
  • griba : De ce nu exista logo de VSTROMANIA a sus de pagina? Stiu ca forum o sa schimba CMS dar simt lipseste de logo vechi. :( Cred ca nu este lucrare forte greu pentru schimbare JOOMLA logo.
  • griba : Salut prieteni!
  • gospodarul : Hristos A Inviat!
  • CARAMAN : marian galba - - - cric central de vstrom la Bogdan Harea la Bucuresti..
  • gospodarul : Hector, fi - ti - ar spam - ul in hardisk :)))
  • Igi : SPAM!
  • griba : Toate este in somn... :)
  • griba : @Giza - Este aproape iarna... :)
  • Giza : ce liniste s - a lasat pe aici...
  • Ovidiu : Mulțumiri anticipate
  • Ovidiu : Poate sa mi zică cineva unde as putea găsi o protecție toba eșapament inferioara cea neagra pentru un DL 650 din 2006
  • Ovidiu : Acu m - am prins
  • Ovidiu : Buna tuturor!
  • Ovidiu : Hep! poate cineva sa mi spună de de und
  • Igi : Suzuki, SW - Motech, Givi
  • marian.galba : Salut! Stie cineva de unde pot procura un cric central pt vstrom ?
  • Alexandrul : Piesele sunt noi, le vand deoarece cand am comandat am pus de doua ori in cosul de cumparaturi. Multumesc
  • Alexandrul : Salutare grup, este cineva interesat de un simering si tija impingatoare pentru un ambreiaj de DL1000?
  • CARAMAN : faza scurta H7 si faza lunga H9
  • Igi : In nici un caz H4!
  • UnOm Domino : H4 cred
  • CARAMAN : Salutaree, ce becuri sunt pe far la Vstromul 1000, an 2015??
  • CARAMAN : Daca nu are cine face reglajul, am de vanzare un Vstrom1000 rosu din 2015, 43500 km, fulloption!
  • CARAMAN : salutare, cine face o reglare de suspensie ca la carte la Vstrom 1000 la care i am pus arcuri hyper pro, fata /spate?
  • griba : Memeutza?
  • griba : Salut Marius, are you here?
  • gospodarul : Neata. Aceasta este o mesagerie pe care o poti folosi pt diverse intrebari, fara a mai deschide/citi un topic

Only registered users are allowed to post

Vizitatori Online

None

Autentificare