650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

Mesaj
Autor
Luc
Mesaje: 7
Membru din: Vin Ian 17, 2020 9:25 pm

650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#1 Mesaj de Luc » Mie Aug 19, 2020 8:43 pm

Salutare,
Am un 650XT din martie 2019. Sunt plecat intr-o tura prin tara cu ea, cu bagaje, sidecase-uri, topcase, cort, sac de dormit, tot tacamul. Am sesizat ca la aprox. 60km/h daca las ghidonul liber vobleaza destul de tare. Si se accentueaza pe masura ce scade viteza. Daca il las liber la 70, 80 nu se intampla nimic. La fel si daca il las liber la 40, 30. Am merg fara bagaje si dispare fenomenul complet.
Imi este greu in momentul de fata sa va spun ce greutate au bagajele. Dar undeva la vreo 40 de kg tot ar fi. Le cantaresc cand ajung acasa.
Pana una alta as fi curios daca a mai sesizat cineva situatia asta si daca are o rezolvare. Sau daca e o problema cu care sa-mi bat capul.
Multam.

Avatar utilizator
Vrajitoru
Mesaje: 397
Membru din: Dum Iun 03, 2018 8:25 pm

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#2 Mesaj de Vrajitoru » Mie Aug 19, 2020 8:47 pm

E normal. Daca ai putea sa o faci sa mearga accelerata o sa vezi ca nu mai vobleaza. Eu aveam aceeasi chestie la VStrom. Vobla cand era grea pe spate si cand era pe frana de motor.

trasan
Mesaje: 22
Membru din: Mar Iun 23, 2020 6:57 pm

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#3 Mesaj de trasan » Mie Aug 19, 2020 8:57 pm

identic cu bagaje grele pe spate, pe alt moto.
vezi si daca suportii de laterale nu cumva au balans lateral. verifici asta usor cu bagajele puse.

Luc
Mesaje: 7
Membru din: Vin Ian 17, 2020 9:25 pm

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#4 Mesaj de Luc » Mie Aug 19, 2020 10:16 pm

Daca tin mainile pe ghidon nu simt nimic. Doar cand am dat drumul la ghidon am sesizat "problema". Ma gandesc ca se schimba unghiul la furca cu bagaje.

Nu joaca lateralele. Doar ca s-ar putea sa aiba greutate diferita, avand in vedere ca cel de la toba e scobit si incap mai putine acolo.

E bine ca nu e o problema. Am mai mers cu bagaje doar ca nu am lasat ghidonul liber pana acum.

Avatar utilizator
Vrajitoru
Mesaje: 397
Membru din: Dum Iun 03, 2018 8:25 pm

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#5 Mesaj de Vrajitoru » Mie Aug 19, 2020 10:25 pm

Nu simti nimic ca tii gazul deschis.
Repet: daca ai avea un blocator de acceleratie ai vedea ca nu face. Vobleaza doar pe frana de motor (cel putin asa facea a mea).

Luc
Mesaje: 7
Membru din: Vin Ian 17, 2020 9:25 pm

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#6 Mesaj de Luc » Mie Aug 19, 2020 10:35 pm

Acum am inteles. Sorry, is mai slow in seara asta 😁.

Nu avem asa ceva. Ii dau la manuta.

Avatar utilizator
Vrajitoru
Mesaje: 397
Membru din: Dum Iun 03, 2018 8:25 pm

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#7 Mesaj de Vrajitoru » Mie Aug 19, 2020 10:45 pm

... si asa ai scapat si de moderarea postarilor. :)

cooldeep
Mesaje: 163
Membru din: Joi Iul 19, 2018 11:28 pm

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#8 Mesaj de cooldeep » Joi Aug 20, 2020 12:01 pm

stiti ce e ciudat, cu cat e mai uzat cauciucul fata cu atat vobleaza mai tare. Si acum cireasa de pe tort. Cu missionurile nu face si nu imi aduc aminte de mitasuri, dar e clar o treaba cu gumele de strada si cu uzura lor. Cand sunt noi vobleaza foarte foarte fin, pana la niste frane mai sanatoase. Si da, are treaba cu incarcatura de pe spate.

Avatar utilizator
botezu'
Mesaje: 78
Membru din: Joi Mai 31, 2018 11:47 am

Re: 650XT 2019 - Vobleaza Ghidonul

#9 Mesaj de botezu' » Sâm Aug 22, 2020 10:49 am

Am avut si eu la 650 la fel, se intampla tot cand o lasam fara acceleratie.

Motivul e ca suspensia spate nu face fata incarcarii si, din cauza ca spatele e prea comprimat, se modifica geometria si greutatea care cade pe roata din fata scade prea mult. Daca o lasi pe "liber" sau in frana de motor in aceeasi treapta de viteza, dispare echilibrul si incepe sa danseze.

Din cate am inteles, cand o tii accelerata pur si simplu se ridica un pic motocicleta din bascula si transferi o idee mai multa greutate spre fata, asa ca se opreste voblajul. La fel si la o franare mai hotarata; se descarca spatele si se incarca fata, asa ca-s sanse sa dispara voblajul. Dar asta e ca un ketonal cand de fapt ai nevoie sa mergi la stomatolog sa-ti scoata nervul din masea.

Singurul fel in care rezolvi asta si ce a functionat la mine e cu un upgrade de suspensie (cel putin spatele - desi e mai scump, recomand amortizor+arc de la hyperpro calculat pe greutate), lucru care o sa imbunatateasca comportamentul mobrei si din multe alte puncte de vedere.

Depinde acum de cat de multi km o sa vrei sa mergi cu motorul incarcat si daca are sens chestia asta pentru tine dpdv financiar.

Scrie răspuns